Pdt. Julianus Barus, STh
Introitus :
Ise megi katangKu enda dingen
ngikutkenca, ia bali ras kalak pentar si majekken rumahna i babo
batu (Matius 7:24)
Ogen : Esekiel 18:1-4; 25-32 (Tunggal)
Khotbah : Matius 21:23-32
Tema : “Ueken ras
dalanken perentah Jesus”
I. Kata
Perlebe
Selaku orang tua
mekatep kel kita mabai ras ngajarken anakta kerna si mehuli. Tujun kita
ngajarken e eme gelahna anak e pagi banci ngenanami kesenangen ras kedamen baik
ibas pendahinna, pergaulenna bagepe jabuna. Keriahen orang tua si mbelinna
nandangi anakna eme adi anak megiken ras ndalanken bagi si ikataken orang tuana.
Kekelengen orang tua
si gejabken kita sekalak-sekalak belinen denga kekelengen Dibata nandangi kita
manusia, emaka la kel ateNa kita ndatken hukumen erkiteken dosata si la
ndalanken perentah Dibata. Orang tua mereken pengajaren man anakna, bagepe guna
mpersingeti ia arah kesalahenna alu erbage-bage cara, terlebih Dibata melala
kel cara ras alat sibanci ipakaiNa guna ngajari ras mpersingeti kita, adi sinen
ibas bahan khotbahta enda teridah maka ipersingetina arah perumpamaan.
II. Isi
Arah ogenta Kitab
Esekiel 18:1-4; 25-32
enda nuriken uga Bangsa Israel sangana lit bas pembuangen ku Babel, tupung si e
raja si meminpin eme Nebukadnezar. Bangsa e ibuang erkiteken lanai megiken ras
ndalanken perentah Dibata, teridah arah
penembahenna man dibata-dibata sideban, maka sempat pe Jerusalem igelari
si la patuh “eme tandana memberontak man
Dibata”, Jerusalem selaku diberu si
perlua-lua “eme tandana bangsa e lanai njaga kebadianna terlebih kebadian
Dibata” enda nuduhken uga kelekna dosa si ilakuken bangsa e (Esekiel 16).
Emaka Dibata mereken ukumen guna jera “Bertobat”
ibas dosa nari bagepe nggit ndalanken perentah Dibata, janah perlu sieteh maka enda
me tanda keleng ate Dibata. Dibata la kel senang ngenen kalak perdosa mate (Esekiel 18:23 akapndu kin meriah Kuakap
ngidah kalak jahat mate? Nina Tuhan si erdolat.Lang, madin Kuakap ngidah ia
jera, gelah ia nggeluh).
Ibas ayat 2, 25. enda
nuduhken makana ibas la ndalanken perentah Dibata lit ije enggo saling
menyalahken (bnd Adam ras Hawa) ntah pe salah pengangkan, orang tua si man buah anggur si macem ikut ras anak-anak ngilu ipenna.
Iakapna maka orang tua erbahan dosa ikut ras anak-anak pe kena hukumen Dibata,
sekali jadi banci jadi banci sinen (Bil
14:18.......kesusuren si peteluken seh peempatken iukum Dibata erkiten salah
orang tuana), tapi ibas si e kerina labo mutlak jadi adi ngelakoken si
mehuli, nggeluh bujur ras ndalanken prentah Dibata (Bil 18:20, ise erdoas ia nge mate, sekalak anak labo labo ngenanami
kiniseran erkiteken dosa bapana......), emaka ibas ayat 31-32 iajuk gelah
olanai ngelakoken kejahaten, tapi jeralah gelah nggeluh. Kata “Nikham” ertina menyesal, “Sub” ertina berbalik arah duana enda
nuduhken jera janah lanai ngulangi kesalahen si melibatken pikiren ras perasaan.
Ibas bahan Khotbahta
Matius 21:23-32,
Jesus ngajar ras mpeseh kata Dibata e make perumpamaan. Secara umum Jesus make
perumpamaan gunana gelah kalak si nterem mesunah akapna ngertikenca. Tapi ope
denga seh ku bahan khotbahta enda ayat perlebena lit ije penungkunen si bersifat mencurigai Jesus kuasa kai kin
si pakeNa ibas erbahan tanda-tanda sengget/mujijat, penungkunen enda rehna arah kalangen imam-imam
ras peminpin-peminpin kalak Jahudi, emaka perumpamaan enda situhuna ate Jesus
guna menyadarken kalak enda kerina. Sedekah enda i uekenna ras ialokenna
kata Dibata tapi labo idalankenna.
Perumpamaan kerna dua
kalak anak, sekalak isuruh bapana erdahin iuekenna tapi la idalankenna, sekalak
nari la iuekenna tapi idalankenna, arah
perumpamaan enda isungkun Jesus kalak ndai apai nge akapndu si nehken sura-sura
bapana, ijababna eme anak singuda (ayat 31), la isadarina kepeken maksud
perumpamaan ras penungkunen Jesus e tujunna man bana, guna menyadarken imam ras
peminpin e. Kata Jesus man kalak ndai leben
nge pemungut cukai ras diberu si dahinna erlua-lua bengket ku kinirajan surga
asa kam, engkai maka banci bage jadi? Erkiteken kalak pemungut cukai ras
diberu si erlua-lua ndai kenca ibegina Kata Dibata arah pengajaren
suruh-suruhen Dibata (Johanes Peridiken) ialokenna, iuekenna ras idalankenna
ertina lit ibas ia pertobaten ras penyesalen, tapi imam ras peminpin ndai
terjeng ueken ngenca tapi la idalankenna, labo teridah sikap ras perbahanenna
si nuduhken kiniulin ras kebujuren, ayat 32 ......lalap
la erkusur ukurndu dingen lalap kam la tek, enda banci jadi salah sadana
eme bujur akapna bana.
Arah bahanta enda
perlu si perdiateken eme selaku anak man orang tua ibas pengajaren ras
perentahna si benarna eme ueken ras dalanken, terlebih kita selaku kalak
si tek man Tuhan, ibas kerina perentah Dibata man banta ueken ras dalankenlah
ibas geluhta, sebab ulihna eme kegeluhen ras keselamaten.
III.
Pengkenaina
1. Selaku
anak-anak Dibata si kelengiNa, ula nai siban cara geluhta si la bagi sura-sura
Dibata, sembahlah Dibata janah dalankenlah PerentahNa, ulihna eme kegeluhen ras
keselamaten, adi la si dalanken ulihna eme kematen.
2. Selaku
anak haruslah megiken ras ndalanken ajaren ras perentah orang tuana, enda
nuduhken kehamaten ras menghormati orang tua. Tujunna eme kesenangen bas orang
tua, kedamen bas anak (10 pedah Dibata si pe 5 ken)
3. Kalak
si la ngueken ras ndalanken perentah Dibata, sifat si turah ibas ia salah sada
eme menyalahken kalak sideban ras la lit ketenangen ibas ia.
4. Ibas
kerina cara geluhta perlu kel lit bas kita pengoreksian diri, gelah alu bage si
eteh maka kai si lakoken kita e bagi singena ate Tuhan ntah lang.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar